Postai címzett reklámküldemények küldésének szabályai

A postai címzett reklámküldemény

A közös szabályok alapján postai úton elsődleges a hozzájáruláson alapuló levélküldés, de bizonyos kedvezményeket is ad a jogalkotó.

Postai névre szóló küldemény esetében a következő adatforrásoktól is lehet név és lakcím adatokat átvenni:

– meglévő ügyfél, üzletfél;

– jogszerűen nyilvánosságra hozott adatbázis (pl. telefonkönyv);

– más, hasonló tevékenységet végző cég;

– Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (lakcímnyilvántartás).

Ezen átvett adatokat két féle módon lehet felhasználni:

1. Egyszer megkeressük a címlistában szereplő személyeket azzal, hogy legyenek szívesek és adják hozzájárulásukat címzett reklámküldemény küldéséhez. Az engedélykérő levél reklámot nem tartalmazhat. Pozitív válasz esetén küldhető részükre reklám.

2. Amennyiben 500 db vagy e feletti küldeményt tervezünk az átvett címlistára kiküldeni a Magyar Posta Zrt. segítségével, akkor közvetlenül küldhető a reklám a címzettek részére, de az elsőként kiküldött reklámküldeménynek tartalmaznia kell a lemondást lehetővé tevő, postai úton címzett, térítésmentesen feladható és könyvelt küldeményként, igazolható módon kézbesített válaszlevelet.

Tekintettel arra, hogy számos forrásból tudunk átvenni lakcímeket, előfordulhat, hogy olyan személyek adatait is megkapjuk, aki korábban tiltakozott a direkt marketing megkeresés ellen. Ezt elkerülendő a postai dm levelek esetében nem csak törölni kell a személyes adatokat a direkt marketing listánkról, hanem tilalmi- vagy más néven Robinson-listára is fel kell venni a nevet és lakcímet. Minden kiküldés előtt ellenőrizni kell, hogy nem szerepel-e az illető a Robinson-listán. A listán szereplő személyek részére hozzájárulást kérő levél sem küldhető.

Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre és töltse le azonnal a komplett összefoglalót.

Név
E-mail cím
Antispam: az itt megadott e-mail címet nem adjuk ki harmadik személynek, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.

3 hozzászólás »

 
  • Kiss Csaba szerint:

    Kedves Zoltán!

    Világosan, érthetően megfogalmazott összefoglaló, nagy segítségemre volt. Köszönöm: Csaba

  • Kedves Csaba!

    Köszönöm elismerő szavait.

  • Szabó László szerint:

    Tisztelt Uram!

    Olvastam a fenti értekezését. Ön ezt írja:

    “Minden kiküldés előtt ellenőrizni kell, hogy nem szerepel-e az illető a Robinson-listán.”

    Ez a lista hol található meg?

    Vagy a cégnek magának kell vezetnie? Ebben az esetben én honnan tudhatom meg, hogy egy adott személy valamely más cégnél már leiratkozott, és a Robinson-listán szerepel?

    Várom megtisztelő válaszát.

    Üdvözlettel:

    Szabó László
    Üdvözlettel:

    Szabó László

 

Vélemény, hozzászólás?

 
Read previous post:
E-mail, SMS, MMS, fax, bluetooth útján küldött reklám

Az új reklámtörvény szabályait a https://www.adatvedelmiszakerto.hu/2009/08/az-uj-reklamtorveny-es-direktmarketing/ címen elérhető bejegyzésemben ismertettem. Az elektronikus csatornákra vonatkozó eltéréseket az alábbiakban részletezem: Egy évet...

Close