Mától kellene hozzájárulást kérni a viselkedésalapú cookie használatához

Május 25-től új uniós szabályok biztosítják a polgárok és a vállalkozások számára a hatékonyabb adatvédelmet a hírközlés terén.

Legalábbis az Európai Bizottság digitális menetrendért felelős alelnöke, Neelie Kroes szerint. A sajtóközlemény arról nem szólt, hogy Magyarország még csak tegnap tette közzé a módosult hírközlési irányelv implementálásával kapcsolatos közigazgatási egyeztetési anyagot. Hogy a javaslatból mikor lesz törvény, és az mikor lép hatályba, még nem tudjuk. De a várható szabályokról most írok.

A viselkedésalapú reklámok

A viselkedésalapú reklámozás azt jelenti, hogy a felhasználókat internethasználatuk közben nyomon követik, és így egy idő után felépítik a felhasználók profilját, amelyet később arra használnak fel, hogy az érdeklődésüknek megfelelő reklámokat juttassanak el hozzájuk.

A törvény hatálybalépése után viselkedésalapú reklám csak akkor használható a weboldalon, ha ehhez az érintett felhasználó világos és teljes körű – az adatkezelés céljára is kiterjedő – tájékoztatás után, még az adatkezelés megkezdése előtt hozzájárulást ad.

Nem kell alkalmazni a rendelkezéseket az irányelv alapján akkor, ha a cookie használata közvetlenül kapcsolódik a szolgáltatás nyújtásához (pl. ilyen a belépési név megjegyzése, a kosár tartalmának összeállítása egy webáruházban, egy kérdőíves munkafolyamat végigvitele). Ha azonban e célon felüli a cookie kezelése, elkerülhetetlen a megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulás.

Megfelelő tájékoztatás ÉS hozzájárulás

Ez egyben azt is jelenti, hogy nem elegendő az általános szerződési feltételekben, adatkezelési szabályzatban említést tenni a cookie kezeléséről, hanem a viselkedésalapú reklámozási célú cookie használata esetén a tájékoztatásnak szembetűnőnek kell lennie, és e tájékoztatás ismeretében pedig meg kell kérni a hozzájárulást a felhasználóktól a cookie használatához.

Sőt, az adatvédelmi biztosokból álló 29-es munkacsoport szerint az is elvárható, hogy a megfigyelés tényéről rendszeresen figyelmeztesse a szolgáltató a felhasználót.

A weboldalakat üzemeltetők számára ez azt fogja jelenteni, hogy a törvény hatálybalépéséig a cookie kezeléséről szóló tájékoztatót kell készítenie, ezt közzé kell tenni, és nyilatkoztatni kell a felhasználót arról, hogy ezen eszköz használatához hozzájárul.

Ennek elmaradása komoly – a vezető tisztségviselő személyét közvetlenül is érintő – bírsággal fog járni.

Amint elfogadták a törvényt, beszámolok.

Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelem és a közérdekű adatok nyilvánossága témakörével kapcsolatos információkról.

Adatvédelmi tanácsadás szolgáltatásomról és az adatvédelmi auditálásról e szövegre kattintva olvashat.
Név:*
E-mail:*

Havonta legfeljebb 2 hírlevelet küldök, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.

Vélemény, hozzászólás?

 
Read previous post:
„Az Ön leiratkozása sikeres lett.”

Szokatlan, de követendő példa a direkt marketingben A minap kaptam egy tájékoztató e-mailt, miszerint sikeres a leiratkozásom a hírlevélről. Nem...

Close