„Az Ön leiratkozása sikeres lett.”

Szokatlan, de követendő példa a direkt marketingben

A minap kaptam egy tájékoztató e-mailt, miszerint sikeres a leiratkozásom a hírlevélről. Nem először rúg ki listájáról Damjanovich Nebojsa online marketing tanácsadó és tréner.

Nebojsa az árral szemben evez?

Minden nap kapok olyan hírleveleket, amelyekre nem én iratkoztam fel, hanem a hírlevél küldője volt olyan kedves, és felírt a listájára, az én hozzájárulásom nélkül. Ezt már megszoktuk, még akkor is, ha súlyos szankciókkal jár e tevékenység.

Ma épp egy keresőoptimalizáló cég hírleveléről iratkoztam le. Ahogy tudták, nehezítették a leiratkozást, emlékeznem kellett az évekkel ezelőtt megadott jelszóra, csak így lehetett érvényesíteni a leiratkozást, annak ellenére, hogy a hírlevél alján lévő egyedi linkre kattintva lehetett leiratkozni.

Az azonban meglehetősen ritka, hogy valaki minden előzmény nélkül leírasson a hírleveléről.

Damjanovich Nebojsa nevét minden online marketinges ismeri, a legjobb a szakmában. De saját ellensége lenne? Összegyűjt több ezer hozzájárulást, küldi a hírleveleket, majd egy gombnyomással töröl mindenkit…

Megkérdeztem Nebojsát, miért van az, hogy sok céggel ellentétben nem megnehezíti, hanem megkönnyíti a leiratkozást, sőt, ő maga írja le potenciális ügyfeleit.

Erre azt válaszolta, nem szeretne olyan személyeket látni a listában, akik olvasás nélkül törlik a leveleket. Kizárólag azoknak kíván hírlevelet küldeni, akiket ténylegesen érdekel a téma. Köztudott tény, hogy az emberek harmada olvasás nélkül törli a leveleket, mert már régóta fenn van a listán, vagy már nem érdekli a téma.

Érdemes Nebojsa gondolatait megfogadni, főleg, hogy neki és ügyfeleinek is működik. Aki mindezek ellenére feliratkozna Nebojsa hírlevelére (egy kis ajándékért cserében), itt teheti meg: http://damjanovich.hu/ingyen-adom/mat-hirlevel/ 

A marketing és az adatvédelem kivételes összhangban?

Mikor marketingeseknek tartok előadást, vagy adok tanácsot, sokszor érzik azt a marketingesek, hogy az adatvédelem ellenük dolgozik. Mikor én is azt mondom, hogy nem lehet az adatokat az idők végezetéig őrizni, hanem meg kell határozni egy törlési időt, nem fogadják örömmel javaslatomat. Pedig ez az ő érdekük is. Én azt gondolom (Nebojsával egyetértve), hogy többet ér ezer aktív olvasó, amelyből 900 ember elolvassa a hírlevelet, mint feleslegesen duzzasztani az adatbázist, mondjuk 3000 tagra, ahol szintén 900 fő lesz a tényleges olvasó…

Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelem és a közérdekű adatok nyilvánossága témakörével kapcsolatos információkról.

Adatvédelmi tanácsadás szolgáltatásomról és az adatvédelmi auditálásról e szövegre kattintva olvashat.
Név:*
E-mail:*

Havonta legfeljebb 2 hírlevelet küldök, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.

10 hozzászólás »

 
  • Boca szerint:

    Könnyen lehet, hogy így olyanokat is töröl a listájáról, akik olvassák a hírlevelét, de ezt nem érzékeli a rendszere. A közismert technikák az olvasottság megállapítására online kapcsolatot feltételeznek, de ha pl. offline olvasom a hírlevelet vagy letiltom a külső elemek megjelenítését a hírlevélben, akkor ez a jelzés elmarad.

  • Kedves Boca!

    Nebojsa nem csak azt törli, aki nem tűnik aktívnak a rendszer szerint, hanem mindenkit töröl. Az értesítőben pedig leírja, ha szeretne továbbra is hírlevelet kapni, iratkozzon fel újra.
    Így csak aktív tagok lesznek az adatbázisban, és csak friss adatokkal.
    Zseniális!

  • Tóth Mihály szerint:

    Részt vettem Nebojsa képzésén és tavaly én is töröltem mindenkit a listámról. A lista 1/3-a átiratkozott és aktívabb volt de lassan 1-2 hónap és újra leiratkoztatok mindenkit. Most egy nagy listát fogok törölni de az aktív mag megmarad majd.

    Mindenkinek ajánlom Nebojsa képzéseit, hatékonyabbá teszi a cégeket. Nekem a MAT sokat adott 🙂

  • Nagyszerű 🙂 De gondolom az első törlés elhatározása nem ment könnyen…

  • $Norbert$ szerint:

    Jó ez a módszer, nem hallottam, nem alkalmaztam még, de ésszerű és teljesen logikus.

  • Ki kell próbálni, és várjuk az eredményeket.

  • Farkas Anikó szerint:

    Bennem megállt az ütő, amikor megkaptam a leiratkoztató levelet:)Épp előtte váltottunk pár levelet a MAT-ról, röviddel azután, hogy feliratkoztam.
    Miután a levelet végigolvastam, gyorsan vissza is regiztem.

    Tetszik a módszer.
    Technikailag hogy is kell ezt gyorsan, egyszerűen megvalósítani?

    Köszönöm.

  • Kedves Anikó!

    Technikailag? Értesíteni kell a feliratkozottakat a törlésről, és egyszerűen törölni kell az adatbázisból. Vagy másra gondolt?

  • Boca szerint:

    Ha nem takarítom a címlistámat, akkor mindenki megkapja a hírlevelemet, akit érdekel és valszeg jópáran olyanok is, akiket nem.

    Ha takarítom a fenti módszerrel, akkor sok munkával elérhetem, hogy akiket nem érdekel a hírlevelem, azok le legyenek iratkozva ÉS néhányan olyanok is, akiket éppenséggel érdekelt volna, de épp nem értek rá visszairatkozni, vagy teljesíteni azt a pótcselekvést, amit elvárok tőlük az aktivitásuk jeleként.

  • Kedves Boca!

    Kétségtelen, hogy van a módszerben némi rizikó, de álítólag aki egy ilyen felhívás után újra regisztrálja magát, az sokkal lojálisabb lesz, és bőségesen ellensúlyozza az esetleges veszteségeket.

    Ki kell próbálni egy kisebb mintán.

 

Vélemény, hozzászólás?

 
Read previous post:
Jóri miatt gatyásodik le a meteorológiai szolgálat?

Jóri miatt gatyásodik le az OMSZ? A Hírszerző.hu megírta, az adatvédelmi biztos miatt fog ellehetetlenülni az Országos Meteorológiai Szolgálat. A...

Close