Telemarketingre vonatkozó törvényi változások

Telefonos megkeresés szintén akkor lehet jogszerű, ha előzetesen hozzájárult ehhez a hívott fél.

A hírközlési törvény azonban egy kis opt-out lehetőséget biztosít. Mégpedig lehetővé teszi, hogy a hirdető azokat a személyeket is felhívja telefonon, akik korábban nem nyilatkoztak úgy, hogy nem kívánnak ilyen kapcsolatfelvételt fogadni.

A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy amikor előfizetői szerződést kötünk a telefonszolgáltatónkkal, tájékoztatást kapunk a letiltás jogáról. Ha ezzel nem élünk sem akkor, sem később, akkor jogszerűen hívhat fel minket a hirdető.

A papír alapú és elektronikus telefonkönyvekben a telefonszám mellett egy § jel vagy más megjelölés jelzi azt, ha valaki letiltotta a direkt marketing megkeresést.

Automatizált hívórendszert vagy előfizetői kapcsolat létrehozására szolgáló más automatizált eszközt azonban csak akkor lehet igénybe venni, ha ehhez az előfizető előzetesen hozzájárult.

Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.

9 hozzászólás »

 
  • Tóth Norbert szerint:

    Kedves Zoltán!

    Felhívott ma egy nő egy telemarketing cégtől (crystalcall.sk), hogy egy svájci cég (courlux.com) nevében promóciós bizsukat küldenének nekem. Azt mondta, a mobilszámomat a gépük generálta, tehát találomra hívják a számokat, de ha kérem, törölnek a rendszerből. A kérdésem a következő: hívogathatnak találomra embereket nyilvánvalóan marketing célból? Ha nem (ebből a blogbejegyzésből nekem legalábbis úgy tűnik), akkor hol lehet ez ellen panasszal élni?

    Köszönettel:
    Tóth Norbert

  • Kedves Norbert!

    Automatizált telefonhívást csak az Ön kifejezett hozzájárulásával végezhetnének. Az más kérdés, hogy külföldi cégek ellen ma még nincs hatékony hatékony hatósági eljárás…

  • Tóth Norbert szerint:

    Köszönöm a választ!

  • citizen szerint:

    Tisztelt Kulcsár Úr!
    A 2012-től érvényes adatvédelmi törvény szerinti változások alapján, ha én a cégemben egy megbízás szerint kimenő hívásokat bonyolítanék melyek célcsoportja – a fenti megfogalmazás szerint – az elektronikus telefonkönyvekben feltüntetett olyan magánszemélyek, akik nem tiltatták le a direkt marketing megkeresést, akkor én azzal törvénysértést követnék el? A hívások nem automatizáltak, tehát nem gép tárcsáz.
    Köszönettel:
    Citizen

  • Tisztelt Citizen!

    E tekintetben nem történt változás. Az Ön által leírt gyakorlat jogszerű.

  • Dániel szerint:

    Tisztelt Kulcsár Úr!

    Nagyon hasznosak az oldalán található információi, köszönöm hogy megosztja ezeket a közönséggel.
    Lehet, hogy ezek a kérdések is fent vannak valahol de nem találtam őket meg a honlapján, nem tudom tudna-e ezekben segíteni:
    egy telemarketing hívás során az ügyfél beleegyezése az ajánlatba szerződéskötésnek minősül-e, tehát a hangfájl elegendő-e a szerződés aláírásához? Ha igen, mennyi ideig gondolhatja meg magát a fogyasztó?

    Köszönettel
    Dániel

  • Kedves Dániel!

    Köszönöm elismerő szavait.
    A kérdése fogyasztóvédelmi jellegű, így nem az én szakterületem, de úgy gondolom, a szerződés létrejön, és a mai, de hamarosan változó szabályok szerint 8 munkanapos elállási joga van, hasonlóan a netes vásárlásokhoz.

  • Norbert szerint:

    Tisztelt Szakértő!

    A héten többször is megkeresett „meghivásával” a Diamond Medical Kft. néven futó, mint később kiderült, elsősorban nyugdijasok átverésével operáló cég, megtagadva (bocsánat, minősithetetlen hangnemben reagálva) azon jellegű kérdéseimre, hogy mégis honnan van meg nekik a telefonszámon, és milyen jogon keresnek. Gyanitom a tudakozóból, azonban ott egyértelműen fel van tüntetve, hogy a marketing jellegű hivások fogadását megtiltottam.

    Érdekesség, hogy Édesapám, aki szintén adatvédelmi szakterületen dolgozik, emlitette az Ön nevét (már miután megtaláltam a blogot). Igazából én személy szerint túlteszem magam a dolgon, de látva a cég tevékenységét az embernek kedve támad körbejárni annak a lehetőségét, hogy ilyen jogalapon mennyire lehetne a képükbe lépni.

    A cég tevékenységéről viszonylag könnyű belátást nyerni:

    https://plus.google.com/109151288434671730737/about?gl=hu&hl=hu
    https://www.youtube.com/watch?v=ll2f8_bRF2E

    Ez ügyben kérném szives véleményét, akár itt, akár email formájában.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel,
    P. Norbert

  • Tisztelt P. Norbert Úr!

    Sajnos sokan vannak a piacon, akiket az adatvédelmi, a reklám vagy egyéb szabályozás nem igazán befolyásolja üzleti tevékenységét. A telefonos direkt marketing témakörében javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulni.

 

Vélemény, hozzászólás?

 
Read previous post:
A jogellenes adatkezelés következményei

A Reklámtörvény és a Büntető Törvénykönyv szigorítása kapcsán több ügyfelem is érdeklődött, a jelenlegi jogi környezetben milyen következményekkel kell számolnia...

Close