E-mail, SMS, MMS, fax, bluetooth útján küldött reklám

Az új reklámtörvény szabályait a https://www.adatvedelmiszakerto.hu/2009/08/az-uj-reklamtorveny-es-direktmarketing/ címen elérhető bejegyzésemben ismertettem.

Az elektronikus csatornákra vonatkozó eltéréseket az alábbiakban részletezem:

Egy évet élt az a lehetőség, mely szerint meglévő ügyfél részére saját termékünk ill. szolgáltatásunk ajánlatát elküldhettük hozzájárulás nélkül. Mára már ügyfelünknek sem küldhetünk pl. új akciónkról, kapcsolódó szolgáltatásunkról ajánlatot.

Ezen elektronikus csatornák esetében csak az opt-in szabályozás él, tehát egy névvel ellátott előzetes hozzájárulás szükséges. E-mailben azonban nem lehet hozzájárulást kérni.

Önmagában azonban nem minősül reklámnak a cégadatok vagy pl. domain név és e-mail cím e-mailben történő közzététele. Ez nem azt jelenti, hogy ezerszám lehetne egy csak egy domain nevet tartalmazó spamet kiküldeni. A szabályozás pl. arra vonatkozik, hogy ha kapunk egy vicces videót ismerősünktől, és azt úgy küldjük tovább, hogy csatoljuk aláírás fájlunkat is, ez még nem lesz reklám.

Szintén nem reklám az, ha a vállalkozás termékére vonatkozó üzenetet a vállalkozástól független személy közli, különösen ha a közlés ellenszolgáltatás nélkül történik. Pl. a www.adatvedelmiszakerto.hu portálon megjelent cikket is tovább lehet küldeni ismerős részére a rendszer segítségével. A portáltól független személy fogja a cikket elküldeni ismerősének, így ez nem minősül reklámnak.

Ha konkrét kérdése van, szóljon hozzá a témához, vagy írjon e-mailt

(a Kapcsolat menüponton vagy a www.ppos.hu honlapon is megtalálható elérhetőségekre)

Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre és töltse le azonnal a komplett összefoglalót.

Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.

1 hozzászólás »

 
  • Gádoros Péter szerint:

    Tisztelt Dr. Kulcsár Zoltán úr!

    A 2008 évi reklámtörvény összefoglalóban azt írja az E-mail, SMS, bluetooth részben, hogy email-ben nem kérhető hozzájárulás.
    Ez azt jelenti, hogy SMS-ben kérhető? Vagyis lehet egy bannerben például meghirdetni egy eseményt vagy nyereményjátékot és egyben azt kérni a fogyasztótól, hogy küldje el nevét egy megadott számra SMS-ben ezzel adva hozzájárulását hogy a továbbiakban reklámüzeneteket kapjon, vagy részt vegyen a játékban?
    A gyakorlatban 160 karakterbe (SMS) elég nehéz belezsúfolni a reklámüzenetet, a feladót, a nyilatkozat visszavonásának lehetőségét. A törvényben nem láttam információt arra vonatkozóan, hogy a szövegben mennyire lehet rövidíteni. Egy példa: ” Tekintse meg legújabb reklámkatalógusunkat. XYYZ KFT., Lemondás: http://www.xyyz.hu” – ez ebben a formában megfelelőnek számít? Szerepel a feladó cég neve, illetve a weboldal ahol visszavonható a nyilatkozat.

    Előre is köszönöm válaszát.

    Gádoros Péter

 

Vélemény, hozzászólás?

 
Read previous post:
Telemarketingre vonatkozó törvényi változások

Telefonos megkeresés szintén akkor lehet jogszerű, ha előzetesen hozzájárult ehhez a hívott fél. A hírközlési törvény azonban egy kis opt-out...

Close