Telefonbeszélgetés hangfelvételének kiadása
Call center által rögzített beszélgetésről másolatot kér az ügyfél
Egyre több cég rögzíti az ügyfeleivel folytatott beszélgetést. Mi a teendő, ha az ügyfél másolatot kér a rögzített hanganyagról?
Az ügyfél hangja, mint személyes adat
Az adatvédelmi törvény szerint személyes adat a természetes személlyel kapcsolatba hozható bármilyen adat – így az emberi hang is. Ezen felül maga a beszélgetés is tartalmazhat olyan információkat, amelyek személyes adatnak tekinthetők, s így ezeket a hangfelvétel által az adatkezelő kezelni fogja.
Az adatvédelmi törvény szerinti tájékoztatási kötelezettség
Az adatvédelmi törvény 12. §-a lehetőséget ad arra, hogy az érintett ingyenesen másolatot kapjon az adatkezelőtől a vele kapcsolatos személyes adatokról. Ez természetesen a hangfelvételre is kiterjed.
Nem elegendő a hangfelvételbe való belehallgatást lehetővé tenni, hanem a másolatot kell a kérelmező részére megküldeni.
Nem kérhető díj a másolásért, az adathordozóért.
Nem csak jegyzőkönyvet kell készíteni a beszélgetés tartalmáról, hanem konkrétan a hangfelvételt kell kiadni, még akkor is, ha a fogyasztóvédelemre vonatkozó szabályozás egyes területeken a jegyzőkönyv készítés kötelezettségét is előírja.
Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelem és a közérdekű adatok nyilvánossága témakörével kapcsolatos információkról.
Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.
Az új törvények értelmében is érvényes a fenti cikk? A hivatkozott 12.§-ának rendelkezéseit az új törvényben nem találom.
Tisztelt Molnár Zsolt Úr!
Az Infotv. 15. §-a felel meg a korábbi Avtv. 12. §-ának.