Küldd tovább ismerősödnek típusú eszköz jogszerűsége

Küldd tovább ismerősödnek…

„Ajánlom ezt a cikket”, „küldd el másnak is”, „elküldöm ismerősömnek”, „küldd tovább ismerősödnek”…

Vajon jogszerű-e ezen eszközök alkalmazása, hiszen a címzett hozzájárulását nem szerezte be a szolgáltató az üzenet küldéséhez.

A reklámtörvény rendelkezése

A reklámtörvény a címzett előzetes hozzájárulását várja el az ilyen típusú üzenet küldésekor.
Az elektronikus kereskedelmi törvény azonban kiveszi hatálya alól a vállalkozástól független személytől érkező üzeneteket, különösen, ha a küldés ellenszolgáltatás nélkül történik.

Ajánlásunk

E témakörrel kapcsolatosan a következő szempontokat kell figyelembe venni, ha az eszközt jogszerűen szeretnénk használni:

  • maximalizálni kell a lehetséges címzettek számát, mindössze 1-2 ember részére legyen továbbküldhető az adott tartalom,
  • semmilyen ellenszolgáltatást (pl. nyereményjátékban való részvételi jog) nem nyújthat a továbbküldő részére a szolgáltató,
  • a küldés előtt a feladónak legyen lehetősége szerkeszteni az üzenetet,
  • ne a szolgáltató, hanem ténylegesen a magánszemély feladó nevében legyen kiküldve az e-mail,
  • a kiküldött e-mail ne tartalmazzon további reklámot, tárgya szorítkozzon kizárólag az ajánlott tartalomra.

Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelemmel és a közérdekű adatok nyilvánosságával kapcsolatos információkról.

Név:*
E-mail:*

Havonta legfeljebb 2 hírlevelet küldök, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.

Vélemény, hozzászólás?

 
Read previous post:
Az adatvédelmi biztos nyilvántartása

Az adatvédelmi biztos nyilvántartása Az adatvédelmi törvény 28. §-a alapján az adatkezelő köteles az adatkezelés megkezdése előtt bejelenteni adatkezelését az...

Close