Küldd tovább ismerősödnek típusú eszköz jogszerűsége
Küldd tovább ismerősödnek…
„Ajánlom ezt a cikket”, „küldd el másnak is”, „elküldöm ismerősömnek”, „küldd tovább ismerősödnek”…
Vajon jogszerű-e ezen eszközök alkalmazása, hiszen a címzett hozzájárulását nem szerezte be a szolgáltató az üzenet küldéséhez.
A reklámtörvény rendelkezése
A reklámtörvény a címzett előzetes hozzájárulását várja el az ilyen típusú üzenet küldésekor.
Az elektronikus kereskedelmi törvény azonban kiveszi hatálya alól a vállalkozástól független személytől érkező üzeneteket, különösen, ha a küldés ellenszolgáltatás nélkül történik.
Ajánlásunk
E témakörrel kapcsolatosan a következő szempontokat kell figyelembe venni, ha az eszközt jogszerűen szeretnénk használni:
- maximalizálni kell a lehetséges címzettek számát, mindössze 1-2 ember részére legyen továbbküldhető az adott tartalom,
- semmilyen ellenszolgáltatást (pl. nyereményjátékban való részvételi jog) nem nyújthat a továbbküldő részére a szolgáltató,
- a küldés előtt a feladónak legyen lehetősége szerkeszteni az üzenetet,
- ne a szolgáltató, hanem ténylegesen a magánszemély feladó nevében legyen kiküldve az e-mail,
- a kiküldött e-mail ne tartalmazzon további reklámot, tárgya szorítkozzon kizárólag az ajánlott tartalomra.
Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelemmel és a közérdekű adatok nyilvánosságával kapcsolatos információkról.
Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.